f SITI CNT LIFE STORY: ULAR ITAM oriii atau JELMAAN ? type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Friday, May 27, 2011

ULAR ITAM oriii atau JELMAAN ?

assalammualaikum korang . 
wootttt , lapar lah rasanya . sat lagi lah makan . cek nak habak cerita yang berlaku semalam .  sorrilah lambat nak cerita . tadi cek tengah repair blog member cek . 
PENGAJARAAN : JANGAN LUPA PASSWORD BLOG ANDA , JIKA X , ANDA AKAN MENANGIS , hahaha . ( x jamin korang nages x kalo korang lupa password blog korang , kalo aku , aku menages )

semalam , maghrib . after aku abees Solat Fardu Maghrib . aku dengar something yang jatuh dari sesesuatu tempat yang tinggi . mula-mula jangkaan aku , aku ingatkan ayah aku baru balik tapi . bila aku pikirkan balik , kalo ayah aku , mesty ada bunyi moto , namun . X DA ! so , aku pun tinjau lah kat celah langsir ~



apa  yang aku nampak ialah comel ngan terry tengah keluarkan tangan dieorang nak cakar-cakar something tapi x dapat sebab comel dan terry dalam sangkar . aku pandang lah depan sangkar kucing aku . AKU NAMPAK ULAR HITAM !

OMG !  

 haa , ular macam kat atas tuh  lah . dia berjalar-jalar masuk kat longkang yang ditutpi dengan kayu berpaku .aku terus cabut telekong lari masuk bilik akak aku sebab bilik akak aku bertentangan dengan tempat ular tuh  lari . aku jerit :
ULAR ! ULAR !  ULAR !
akak aku pon terkejut , dia terus ke tingkap tengok tapi dah x da . aku pon ceritalah kat dia yang aku  dengar bunyi tuh . DIA PON DENGAR . aku cepat-cepat kasi tahu mak aku , dia suh aku jangan keluar , tutup pintu , tingkapdan tunggu ayah balik . 1 JE YANG AKU RISAU , KUCING AKU . mata dia asyik pandang kat tempat ular tuh lari jeh . mak aku cakap , mungkinular tuh uar berbisa . SAPA TAK RISAU BILA KUCING AKU BERADA BERSAMA ULAR YANG BERBAHAYA ?! >.<


 

bila ayah aku balik , aku ceritakan kat dia SEMUA ! dia suh aku ambek garam , aku pun ambek garam mak aku yang selalu guna time masa tuh . ABES ! hehehe , tak cukup dengan garam , dengan PENYEMBUR NYAMUK sekali disebur~


yang aku terkejut bila ayah aku decide suh lepaskan kucing aku . sebab ular tuh takut kucing aku ~ mahu x pengsan aku risau ?! tapi , alhamdulilah takda papa . RISAU GUA WO~ ! >.<

pagi tadi , aku ceritakan kat kawan aku . dia cakap mungkin ULAR TUH JELMAAN JIN . 


aku pon pikirkaN malam semalam . MUNGKIN ULAR ITAM YANG AKU NAMPAK TIME MAGRIB TUH CUBA JIN YANG MENJELMA SEBAGAI SEEKOR ULAR ! mana tahu ? HANYA ALLAH SAHAJA TAHU KEBENARANNYA ! subbahanaallah .... 

HANYA PADA ALLAH , AKU BERLINDUNG . SEMOGA ALLAH MENLINDUNGI AKU DAN KELUARGAKU DARI SEBARANG BAHAYA. amin ~




* BELAKANG RUMAH AKU HUTAN , TAPI BANYAK BULUH . BUKAN ULAR TAKUT BULUH KEH ? == man datang ular tuh ?

SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...