f SITI CNT LIFE STORY: peristiwa malu+kelakar di sungai melaka type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Saturday, May 28, 2011

peristiwa malu+kelakar di sungai melaka

assalammualaikum korang , 
aku nak share story pasal PERISTIWA YANG MEMALUKAN AKU MASA AKU STANDARD 6 . kelakar dan memalukan . bila ingatkan balik , betul-betul buat aku tergelak sorang-sorang .  ngee~


hahaha , abes UPSR . pihak sekola bawak student2 UPSR ke melaka (rombongan lah) . tempat-tempat yang masih aku ingat , zoo melaka dan sungai Melaka . peristiwa nih berlaku masa kat Sungai Melaka . 



macam dalam gambar tuh , aku dan kawan-kawan aku nak naik bot tuh . so , kami pon pi lah mintak kebenaran cikgu . TANPA DISANGKA , cikgu pon sebenarnya nak bawak semua pelajar naik bot mengelilingi sungai melaka . BAGUSLAH . semua pelajar diminta memakai jaket keselamatan . 




jaket nih amat berguna jika korang terjatuh dalam air . terapung nanti . tapi aku rasa guna pelampung pon boleh kan ? HAHHA , try lah , kalo pakai pelampung , nampak sangat nak terjun dalam sungai melaka yang dalam tuh kan ? . heheh .




pilih lah , siap ada tempat khas untuk ruang kaki sekali . HAHAH . 


So , after semua pakai jaket berwarna oren tuh , semua naek bot . bot tuh ada 3 sebab kalo pakai 1 bot , aku kene duk kat atap bot tuh . SEBAB xmuat ~ hehehe. Masa tuh lah peristiwa tuh berlaku . Nak naik bot kita kene langkah bot tuh sebab bot tuh diikat pada sesuatu tapi masih ada ruang kecil air sungai (sebesar kaki aku ) yang memisahkan antara bot dan laluan memasuki bot . aku ingat lagi ayat pakcik jaga kat pondok tuh : .


haaa , dara .. jalan pandang bawah . nanti ada yang terjatuh xdapat den nak selamatkan .

pandai pakcek tu bergurau kan ?DAN MULUT BELIAU SANGATT MASIN . masa aku nak masuk bot tuh , aku pandang sekelilingi . AI MAKLUMLAH , FIRST TIME PERGI SITU !! heheh , 


 

tertiba , PUSS , blurp-blurp . AKU JATUH . huhuh , dah la masa tuh pakai baju kurung sekolah . bleh terjatuh pulak . feel aku masa aku jatuh tuh ? BEST ! apa yang best ialah aku merasai air sungai yang dalam gilarh tuh dan , mendengar ayat pakcik jaga tuh  
 haaa , pacik dah cakap pandang bawah . eh kau takpandang jugak . kan dah jatuh . 

orait , aku tahu dia marah , tapi korang tahu DIA XTOLONG AKU KELUAR PON ! . i just out of the water by myself . aku pon tak tahu fungsi pakcek tuh kat situ . badan besar tapi ... ceh , semua orang pandang aku . kalo x silap aku , ada sorang lelaki nih dia pandang aku pastu dia tersengih . MALU GILAAA !! semua orang pandang aku , dan aku . kaki+kasut sebelah basah , sebelah tak . :(



 sepanjang dalam bot tuh , AKU TAK MOOD LANGSUNG . tengok air pon x lalu sebab dah malu . dah la malu , xda sapa nak selamatkan aku pulak tuh . erm , mungkin salah aku sendiri . TERLALU EXCITED . macam pelanduk masuk kampung . 





bila abis beberapa pusingan menggelinggi sungai melaka , kami turun bot . pulangkan jaket . pakcek tuh SEMYUM JE kat aku . aku ? pandang bawah jeh . takut pisang berbuah 2 kali . HUHUH , naek bas , aku bukak kasut , stoking . perah2 . HAHAHA , naseb bek xkuar ikan . :p
masa on9 makan malam , singgah masyid . time tuh cikgu suh tukar baju. NASEB BEK ! 



kenangan itu tak akan aku lupa ! so , buad korang . 
  • JALAN PANDANG KE BAWAH . xsemua laluan ada kapet merah yang tersedia untuk korang . hahah ,



  • bia kita kat mana sekali pon , even tempat kita first time pergi , show ur good attitude okeh ? dont like deer come to village . 
  •  setiap yang berlaku ada hikmahnya . BELIEVE THAT !



SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...