f SITI CNT LIFE STORY: Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Monday, May 16, 2011

Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara

assalammualaikum semua . HAI 
semua orang tahu kan HARI INI ADALAH HARI PENGHARGAAN BUAD SEMUA GURU-GURU YANG TELAH MENDIDIK KITA ? 

hehehe , boleh dikatakan hari ni hari yang penat lah . WALAUPON AKU TAK BUAD APA-APA , tapi . AKU ADA TUGASAN . pi kasi hadiah ~!!! hahahaha , 


bukan susa nak kasi adiah kat ckgu2 tapi sukar sedikit untuk mencari mereka . :D




.aku rasa pagi tadi adalah perkara yang paling berani aku buat setakat ni . taw apa aku buat ? aku dengan selamba pi ke depan tangkap gembar cikgu tengah berikar . ! PERHH , masa tuh aku hanya pikir satu perkara je . IAITU , AKU NAK MASUKKAN GAMBAR TENTANG EVENT HARI NI DALAM BLOG AKU . nak story kat korang , so aku tempuh segala tembok malu ke depan dan pusing ke belakang dengan MUKA TEMBOK . semput kott . !! gilerh lah . walaupon bagi korang , hal ini perkara biasa , tapi bagi aku . peristiwa ini adalah satu sejarah ! . hehehehe , tak pernah pernah aku buat gitu seumur hidup BEB ! 





bia aku story sikit apa yg best pasal tahun ni punya celebrated hari guru .. SEBENARNYA , sepanjang aku jadi PELAJAR MENENGAH RENDAH ni , baru tahun ni aku datang sambut hari guru . HEHEHEHEHE , siankan aku ? korang mesty ketawakan aku . HAHAHAHAAH . nak tahu sebab apa aku tak dapat datang masa hari guru tahun 2010 ? time tu , mak aku pergi umrah . so aku ngan famili nak hantar dia ke airport . memang xdptlah dtg . just kirim syafiqa untuk sampaikan hadiah hari guru pada cikgu-cikgu yang menganjar aku . tahun yang sebelumnya aku tak dapat datang . sebabnya ... aku lupa lah . dah hampir 2 tahun dah ...


* Puan saras , my Bi teacher *

* Puan Ng , cikgu Geo dan guru kelas aku *

  * Puan Zaililah , cikgu sejarah aku *

 * Ustazah Mazlin , agak-agak beliau ajar aku apa ? BAHASA TAMIL ? ceh , SALAH . beliau ajar aku AGAMA ISLAM . *


haishh , best kan jadi cikgu ? EVERY YEAR dapat adiah . selain itu , dapat saham kat akhirat nanti . insyaAllah . ^_^ . masih aku igat masa tahun 2007 or 2008 aku bersekolah kat SK Naning , Alor Gajah . masa sambutan hari guru , para gur diberi anugerah , salah satu anugerahnya . GURU PALING POPULAR . kelakar kan ? TAPI , BETOL , AKU TAK TIPU . aku igat lagi . guru yang memenangi anugerah uh adalah guru mata pelajaran Pj aku . masa dia dapat anugerah tuh , dia lambai2 . SPORTING cikgu tuh , maybe sebb tuh dia menang anugeraH GURU PALING POPULAR . 

Kat sekolah menengah memang x de lah aktiviti cam tuh . TU YANG LAEN DAN BERBEZA sekali . kat tbs , ade aktiviti teka bahan makanan , tiup lilin , tiup bola pinpong atas air dan sebagainya . kelakar bila tengok gelagat cikgu-cikgu tersayang . <3
 * nampak senangkan game nih ? tapi , untuk bermain permainan ini , kita memerlukan kerjasama setiap ahli kumpulan .. CONTOHI LAH CIKGU-CIKGU TUH *

   * tiup bola pingpong atas air *


  * tiup lilin . *

 * teka makanan *

  * pakai baju surat khabar *

bestkan aktiviti2 yang dijalankan ? HAHAHAHAHA , tapi , pelajar tengok saja . penad beb , aku dok tangkap gambar . so , tenaga pon semakin decrease . TIME TO EAT . 




korang tahu ? aku igatkan dapat FREE makanan arini . ceh , sedih betul . hahahahaha . tak pelah . asalkan aku ade tenaga balik !! chaiyokk ~ 


so , aku lepak sorang-sorang kat dewan . malas nak naek kelas yang bertingkat-tingkat tuh . tengok pelajar-pelajar nih tengah bersiap untuk persembahan . ada yang menyanyi , menari dan sebagainya . bile persembahan dah mula , para penonton semua TERHIBUR , termasuklah aku . !! wohooo , xsangka juga . Cikgu Yang Garang . berduet ngan cik hisyam lagu alleycat , acesyhh .. sebenarnya , cikgu tuh tak garang pon . heheheh





banyak persembahan yang diadakan . antaranya tarian ..

 
ada jugak yang buat band dan nyanyi solo ohh . 



 BERSYAIR PON ADA !!



wahh , meriah giler lah majlis sambutan hari guru tahun ni . ! . tahun depan , aku pulak masuk wat acara masak-masak . HAHAHAHA . apa-apa pun mereka yang buad persembahan smuanya ( ada lagi banyak persembahan ) BERBAKAT!!!
 
bila tamat je persembahan , masanya AKU DAN KAWAN2 BERGAMBAR SAKAN2 PULA !! hahahahahaha , 

SO , I PRESENT YOU :

 * SITI CNT *


* FAEZ *

* LISA *



SO , UCAPAN TERAKHIR AKU SEBELUM AKU TIDO . 


SELAMAT HARI GURU !




SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...