f SITI CNT LIFE STORY: mezalimi diri sendiri type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Saturday, October 29, 2011

mezalimi diri sendiri

assalammualaikum semua , dan selamat malam .. 

YAHOOOOOOOOOO , sebelum aku straight to the point , bio aku kongsi kegembiraan ku dengan korang yang tengok PIALA MALAYSIA tadi tuh . as u all know , siapalah JUARA PIALA MALAYSIA kalo bukan , dan  kalo tidak NEGERI SEMBILAN !!


tapi aku xcakap TERENGGANU KALAH , memang TERENGGANU kalah 2-1 tapi sekurang kurangnya TERENGGANU MENANG 1 GOL . ada lah tuh kan daripada 0 gool ?
kalah menang adat permainan . salah seorang mesti akan menang , dan sorang lagi mesti kalah 

KEMENANGAN  menbuatkan kita menambahkan usaha untuk TERUS MENANG  ... KEKALAHAN   menbuatkan kita BERUSAHA UNTUK MENANG ! 


itu kata kata pedoman yang sering aku pakai .. JANGAN KALAH KALO NAK MENANG ! . 


okeh back to the topic , accuatlly , aku nak cerita pasal diri aku sendiri . aku xtahu lah kenapa aku rasa macam nih ... aku sering muntah muntah muntah even hari nak periksa aritu pon aku nak muntah , BUKAN NAK tapi DAH MUNTAH . dalam kelas lagi . seminggu sebelum aku exam PMR , aku kene SAKIT DEMAM DAN CIRIT BERIT . bayangkan ~ ..


BUT , PAST IS PAST RIGHT ? 


cuba , sejak PMR abes ni , memang tak dah aku jejak kaki ke klinik . HARI NI , akak aku tegur , 


along : dari siang sampai malam along nampak kau muntah muntah , kau x sehat ker ?


aku : sehat sehat , dah biasa dah ni ,, sekejap je 


along :  sekejap pon  , nak pergi klinik tak ?


aku : tak pe lah , esok akak pergi dengan mak :D


along : mm , oke , tapi along nak cakap sikit , kita sakit , pastu kita tak nak pergi klinik , Xmakan ubat , itu bermaksud kita menzalimi diri kita sendiri . MENZALIMI ADALAH BERDOSA , APATAH LAGI MENZALIMI DIRI SENDIRI . ITU BERDOSA . kalau akak xnak pergi jumpa docter , Xmakan ubat , akak akan menyusahkan orang laen . akak ada tanggungjwab kat mak ayah . akak kene igat tuh 


aku : ( senyap ) 


aku pun tak tahu nak simpulkan apa . tapi yang pasti APA YANG AKAK AKU CAKAP TUH BETUL . aku tak tahu kenapa aku tak terpikir semua tuh , dan sekarang , ayat ayat along macam tertanam kat otak aku . AKU ADA TANGGUNGJAWAB ! 
YA ALLAH , AMPUNKAN DOOSA HAMBAMU YANG TELAH MENZALIMI DIRIKU SENDIRI 

# blogging sorang sorang sambil dengan lagu BERDUA BERSATU  
SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...