f SITI CNT LIFE STORY: TRIP KE INDONESIA (PARTONE) type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Monday, October 24, 2011

TRIP KE INDONESIA (PARTONE)

assalammualaikum para manusia sekalian dan salam 1 malaysia dan negara anda ~

mmm , sebelum tuh aku nak kasi tahu la . 2post yang terakhir(sebelum post nih) aku ada berhasrat nak buat contest kan ? aku minta maaf lah kepada korang yang rasa rasa nak join contest blog aku tuh .aku rasa aku x jadi buat lahh . ada beberapa masalah yang ''agak malu'' untuk dinyatakan . heheh 


so, sejak kebelakangan nih aku ada pergi melancong ngan FAMILI di INDONESIA .  besttt yoo . tapi bohong kalo aku cakap itu first time aku pergi . dah banyak kali dah . hahah , yang best tuh . aku kasi tahu kengkawan yang aku nak pergi korea . heheh , depa pun ingat betul lah . maklum lah , aku nih kan gila koreaa aaa~ . heheh , tapi lepas aku update status '' GOODBYE MALAYSIA , WELCOME INDONESIA '' baru lah depa sedar . heheh , SORRY MY FRIENDS , gua saja kasi GEMPAK ! ( gempak lah sangat ) 


 flight aku sekeluarga pukul 7 kalo x silap (lebih kurang lah tuh) ayah aku cakap semua orang kene bangun pukul 1PAGI ! pada mulanya aku ingatkan tak nak tido sebab aku rasa aku boleh tahan . so , aku buatlah kopi panas . minum minum sambil baca komik . sempat jugak aku buat panggilan kasi borak ngan member ( SAMPAI ABES 10RM SEKALI TERUS ) bila habes je kredit baru nak menyesal . hahah , tapi , akhirnya aku kalah dengan pujukan syaitan . tertido lah aku . dan apabila aku bangun , AKU LAH ORANG TERAKHIR YANG BANGUN . memang rush gila lah , sampai kamera tertinggal . huhuh , ingatkan ontheway ke airport dapat lah lelap mata nih . BUT , TAK JUGAK ~ , huhu, boring tengok jalan jerr ( ikut highwaay ) sampai airport , aku ajak mak pih tandas . SEBENARNYA . AKU SAJA JE NAK SINGGAH MCD . bila dah selesai segala urusan dalam tandas , aku cakap ngan mak . 
tadi x sempat nak makan nasi goreng mak . boleh tak kita singgah mcD sekejap . akak lapar lah mak . pleaseeee~ 

dengan buat muka comel , mak pon belikan. BURGER 1 DAN TEH 1 ~ bapak , mertua lalu pun x perasan ( mertua ? anak sapa pulak yang jadi laki aku ? ) HAHA 



sedap ya amattt ~ , ( JANGAN CAKAP AKU TAK PERNAH MAKAN KEHH ) masa nak ambeskan , tetiba AHMAD jeles lalu berkata 
mak belikan akak jer ? adek punya mak tak belikan ?
HAHAH , kesian dia kan ? dia nak sikit pun aku tak kasi ... heheh , masa berlalu bukan macam kengkura . sekejap je dah kene check in . pendek cerita , bila  da selesai segala check in . kami sekeluarga pun ''in'' lah kapal terbang AIR ASIA  .. aku ikut ayah dan adek . yang len len semua dah pergi dulu . kiteorang boleh termasuk kapal terbang ke FILIPINA !! , hahah , naseb bek orang tuh cakap 
cik nak pergi filipine ?

dari situlah kiteorang sedar we in wrong airplane ! dengan malu dan segan kiteorang patah lah balik dan masuk ke laluan yang betull ~ , 






dalam kapal terbang , aku jumpa .. PARAMUGARI DAN PARAMUGARA yang cantek dan hemsem ! heheh .. macam kita tahu , bila kapal terbang tuh nak berlepas, telinga kita mesti rasa sakit kan ? sebab tekanan tinggi . cara xnak kasi telinga sakit just MENGUNYAH ! mengunyah la apa apa . aku masa tuh mengunyah coklat . so , xda lah rasanya . bila landing tuh .coklat xda dengan aku . so , dengan beraninya , sebenarnya , saja je nak kasi telinga sakit .. perhhh , SAKIT DOOOOOIII ~ , xterkatalahh !! 

so nasihat aku , kunyah la apa sahajasebelum telinga anda sakiet !




SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...