f SITI CNT LIFE STORY: TRIP KE INDONESIA (PARTTHREE) type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Wednesday, October 26, 2011

TRIP KE INDONESIA (PARTTHREE)

assalammualaikum korang dan happy devapali !! mm , macam mana hari korang rini ? SERONOK RONOK ONOK NOK ?

heheh , destinasi kami seterusnya ialah ISTANA  PAGAR RUYONG ..



sedikit sejarah yang aku tau di situ :
istana Pagar Ruyung telah dibina pada 1976 bagi menggantikan istana yang asal dan dibuka sebagai muzium. Ia merupakan tarikan pelancong. Namun istana ini telah dijilat api pada 27 Feb 2007 apabila bumbungnya disambar petir


sebelum ke destinasi yang terakhir aku sempat jugak singgahke kedai kedai cederamata . alang alang nak ke situ , beli lah aku selipar baru . baru baruuu , kikiki .. 



destinasi terakhir kiteorang ialah DANCE AND MUSIC TRADITIONAL ... pelbagai persembahan yang disediakan untuk para pelancong .. MACAM AKU NIII ~ ... heheh 


 best la jugak , RAMAI ! part yang best ialah bila ada persembahan KACA , jeng jeng jeng . ngeri beb ! dah la pecahkan kacA kasi berderrai , melompat lompat pulak kat atasnya . bukan lompatlompat je , berlawan silat pulak atas tuh ! . bukan tuh je okeh , siap 'cuci muka' dengan serpihan kaca kaca tuh semua ! CRAZY ! 









memang best pergi indonesia tuh . kalo korang bercadang nak ke PADANG PANJANG , INDONESIA . korang boleh mintak khidmat PAK HELMI . nanti aku kasi no fon dia . 






SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...