f SITI CNT LIFE STORY: visiting makmok type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Sunday, June 19, 2011

visiting makmok

assalammualaikum semua dan salam malam senin !! 
yowww ~ HOW ARE YOU ? MISS ME HA? MISS YOU TOO KIMBUM . erk ? hahahha , 


sorry semua , semalam ayah aku ambek streamix sampai lah malam nih baru boleh bukak . HUHUHUHUH , siang tadi aku pergi Kuala Lumpur . BUAT APA ? dating dengan KIMBUM , apasal ? JELES ? hahaha , xdalah . aku visit nenek aku ---> MAKMOK <--- 






MY LOVE LOVE GRANDMOTHER . aku rasa semua dah tahu nenek aku sakit . Alhamdulilah , ada peningkatan kesihatan dia ke arah yang lebih baek yot !! SYUKUR ALHAMDULILAH ~ . so , otw  nak pih HKL , aku ngan famili singgah lah kat R&R untuk makan , nyam nyam ~ tapi , aku tak makan . sebab xselera lah ~ 


so , aku dukug budak comel nih , yang laen makan - makan ... 




saat tengah makan tuh , ada lah sorang budak nih datang cakap apa ntah , aku tak dengar sebab tak jelas , yang aku dengar dia cakap 
NAK KUTIP DERMA UNTUK ANAK YTIM DI KUALA KEDAH 
abang long aku terkejut wooh sebab KUALA KEDAH jauhhh~ , masa tuh aku ngan famili singgah kat R&R seremban . xke jauh KEDAH DAN SEREMBAN ? ayah aku tanya , dah makan ke belom . aku pandang budak tuh , MULA-MULA BUDAK TUH PANDANG DEPAN , ( TERPANA ) , PASTU TIBA-TIBA DIA ANGGUK LAJU-LAJU . 




budak tuh budk perempuan LENGKAP BERBAJU KURUNG KUNING ~ , 
pas dia ambik duit dari meja yang kami makan , di ke meja sebelah pulak , aku ? PERHATILAH DIA , masa dia cakap ngan orang kat meja sebelah .. SORANG PUN BUAT DIA MACAM PATUNG , xda sapa layan . KENE MARAH LAGI ADALAH ~kesian~ 


bila budak tuh dh jauh dari pandangan aku , aku tanya akak aku kenapa kebanyakkan orang kat situ xkasi derma ? akak aku jawap 
kadang-kadang duit tuh bukan budaktuh dapat . tpi orang laen yang dapat , maksudnya SINDIKET KANAK_KANAK ~
bila akak aku cakap gitu , aku teringat cerita ANAK ANAK LORONG  ...






erm  , masa tuh tercari-cari jugak aku budak perempuan tuh , DAH TAK DA . hu~ 




cuba korang bayangkan budak tuh punya perasaan , mungkin dia RINDU MAK AYAH DIA , jika betul dia adalah mangsa SINDIKET KANAK-KANAK . 


abes makan , teruskan perjalanan , AKU BUKAK JE MATA DAH SAMPAI, hahha ,tertido leh ~ heheheh , masa naek lif satu hal lagi . MAKLUMLAH NAK NAEK LIF MESTI LAH RAMAI ORANG YNG NAEK SEKALI . aku , along , angah , ahmad , mak , ayah , mkngah dan orang-orang laen naek lah . BERHIMPIT-HIMPIT , bila sorang-sorang keluar , tinggallah aku ngn famili aku dan 2 mamat luar . masa tuh makngah cakap 
EH , ANGAH MANA ? 

masa tuh , semua macam terkejut dari tido berdiri . tengok-tengok angah xda . SEMUA GELAK ~ 

bila keluar lif , tipon lah angah , rupa-rupanya , dia dah sampai dulu kat makmok dari kiteorang , CEH =.=''




bila sampai kat wad makmok , tuh yang feeling sikit , sapa tak sedih ? bila tengok orang yang tersayang terikat tangannya , berbagai-bagai warna menekat kat dia . sapa xsedih ? HABAK MAI ? sumpah , kalo adik aku boleh menagis , apatah aku lagi ? makmok mamai time tuh , baru bangun tido . TANGAN DIA BERGETAR-GETAR nk bangun . mak aku tanya nurse kat tepi tuh , tali  dia xboleh cabut keh ? orang tuh cakap , dia dah cuba bukak dah tali tuh , tapi nenek aku aku nak cabut wayar-wayar . sebab tuh diikat .lama aku pandang dia , jatuh juga air mata ini.





alhamdulilah , tercapai jugak hajat aku nak peluk dan cium pipi dia . kalau boleh aku nak jaga dia . walaupon aku tahu esok sekolah . aku sempat cakapkat dia
makmok jangan tinggal solat , banyakkan doa . nanti makmok boleh keluar .
masa aku keluar dari  wad tuh ,  aku pandang dia . dia pandang je aku pergi . dan aku pon berlalu pergi .... tinggalkan dia  ... 



HOPE CAN VISIT HER AGAIN , AND IF CAN , I WANT TO TAKE CARE HER .
YA ALLAH , KAU PANJANGKANLAH UMOR NENEK HAMBA . KAU RINGANKANLAH KESAKITAN YANG DIALAMINYA . KAU SEMBUHKANNYA YA ALLAH . 

SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...