f SITI CNT LIFE STORY: MENCEKIK DARAH kut type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Wednesday, June 15, 2011

MENCEKIK DARAH kut

assalammualaikum semua . dah selamat malam khamis :D

erm , arini aku update blog kurang 5 story lah . fuhhh , sedih pulak . BUSY LAH !:(

okeh , kali nih aku nak cerita pasal ke-tidak puasan aku TENTANG  KENAIKAN HARGA  MAKANAN . ( mencekik darah betul ) . 


aku kasi contoh 2 makanan yang aku makanan arinih kat sebuah kedai yang sama  . 

1) mee goreng DOUBLE + ayam goreng . 

kalo dulu , mee buh kat pinggan kecil tuh 60sen . so kalo daouble , jadi 1.20rm kan ? plus ayam doreng , 1.8rm . total 3rm . okeh , aku terima lah , sebab aku belanja 10rm seminggu . dalam seminggu aku boleh lah aku makan macam nih . atau pon , aku just makan mee tanpa ayam ~ 
air ? kosong jeh ( sebab aku batok ) . TETAPI , ini hari . korang tahu apa yang makcik tuh cakap ? ?( evens kawan aku pon terkejut )
MEE DOUBLE 3RM . 
mau xterkejut ha ?! maksudnya , 1 pinggan 1.5rm . SEYES AKU CAKAP , gila gila gila !!! masa tuh aku dah nak banyar . pinggan yang berisi mee double dan ayam goreng berada di atas tapak tanggan aku . xkan xnak pulak . so , ambek lah bayar ~ totalnya , 4.8rm . MAHAL GILA !!!




SAPA TAK NAIK ANGIN? ingat aku anak raja keh apa ?! laen lah kalo aku dah kawen ngan PRINCE OF KIMBUM , hahaha  . so , aku ngan kawan aku cakap dan bersetuju tukar menu lagi . BANYANGKAN 10RM FOR A WEEK THEN , BELI MAKANAN CAM TUH , KORANG RASA CUKUP KEH ? hishh , nak kata mee ada letak telur . X . kalo pakai garpu kan , saup 3 kali dah abes .


 
2) mee hun sup . erm , 

yang nih aku rasa semua orang pernah rasai  , tapi korang perasan tak . KUAH LEBIH BANYAK DARI MEE HUNNYA ? 
seyes cakap . aku tak puas ati . KENAPA SIKIT SANGAT . kalo masuk mulut 3 kali DAH ABES , yang tinggal kuah jeh dalam mangkuk ...


tuh kadang-kadang aku tak suka makan mee hun sup mahupon mee sop . sebab mee dia sikit sangat . =(

tapi , aku xcakap sema peniaga makanan BERSIKAP MACAM TUH , ada jugak peniaga yang baek hati men-yabilkan harga jualan . THAT GOOD , 1000 % utuk mereka ~!!!  kalo aku yang masih pelajar dan ditanggung olehmak ayah boleh terasa KENAIKAN HARGA , apatah lagi korang yang dah bekerja nih kan ? kepada pelajar macam aku nih , dah besar nanti make sure ada gaji yang besar-besar so , kita tak terasa beban di dunia nih ! 



# AKU CAKAP SEBAB AKU BARU LEPAS MAKAN . ERM , XKENYANG SANGAT . AKU MAKAN JAMBU PON MACAM MAKAN EPAL MAH~ *winkwink* OH YA ~ , tadi masa tusyen cikgu BI aku ada cakap , kat indonesia sana ada gegaran. so , dalam newspaper ,kata n9 dan melaka pon terkena . tapi alhamdulilah aku tak rasa apa-apa . cikgu aku cakap . 
MAYBE THIS A WARN FROM GOD

then , ada pelajar menyawap . KIAMAT , cikgu cakap lagi 

YAAA , MAYBE THE ORANG PUTIH STORY ABOUT A BIG TSUNAMI 2012 WILL HAPPEN . SO , WE MUST PREPARE

erm ,  MATI , KIAMAT , AKHIRAT , NERAKA ,SYURGA ITU PASTI DAN BENAR ~
ALLAH HUAKBAR !


CLICK SINI UNTUK TERUS KE HARIAN METRO

SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

3 comments:

  1. hmmm, biasalah peniaga yang pentingkan keuntungan.

    huhu T.T

    ReplyDelete
  2. haha biasala sekarang ni banyak makanan mahal harganya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...