f SITI CNT LIFE STORY: SAHABAT type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Tuesday, February 28, 2012

SAHABAT

assalammualaikum semua .sehat ? alhamdulilah.


lama jugak akuxupdate kan? sorry lah,busy sesangat . kalau korang perasaan aku asyik online fb . haaaa ,ITU X BERMAKNA AKU X BUSY jea . aku online , tapi aku x buat pape . update status untuk dikongsi bersama . jadi , kenapa yang ''termakan cilli'' dengan status aku tuh . MAAF LAH SESANGAT yea . AKU TAKTUJUKAN KEPADA SESAPA . sekali lagiulang , TAK TUJUKAN KEPADA SESAPA . kepada yangterasa . TEPUK DADA TANYA SELERA . aku x tulis pasal kau ,jadi jangan salahkan aku kalau korang sendiri terasa. sekian.. tamat mengenai status FB :D

bercerita mengenai SAHABAT . tak semua kawan itu rakan dan xsemestinya semua rakan itu sahabat . haaaa , actually , semua tuh maksudnya sama je . tapi bagi aku seorang SAHABAT KARIB adalah seseorang yang teristimewa  bagi erti sebuah persahabatan .korang ada ? bhahahhaha , mestilah ada . semua orang perlukan sahabat untuk  bercerita . aku tertarik dengan ayat ni :

Sahabat sejati adalah orang-orang yang DAPAT BERKATA KATABENARdenganmu, dan BUKAN ORANG YANG MENBENARKAN kata-katamu.

means , seorang sahabat yang sejati ialah seorang sahabat yang bercakap betul/ikhlas/taktipu/benar/jujur dengan korang dan BUKAN sahabat yang asyik  ikut katakata korang . aku suka dan pegang ayat ni . so , check balik sapa kawan korang yang betulbetul cakap benar dengan korang ;)

ayat kedua yang aku suka dan pegang jugak :
"Waktu kita dalam keadaan senang, rakan-rakan akan mengenali kita. Waktu kita dalam kesusahan, kita akan mengenali siapa rakan-rakan kita."
means , kalau kita senang kita akan sentiasa dikelilingi oleh ramai kawan . mereka akan dekat dengan kita sebab kita ''senang''.tapi bila kita susah , kita  sendiri akan lihat siapa antara mereka yang benarbenar dalam persahabatan antara korangdan mereka . so , check balik sapa yang tinggalkan korang waktu korang dalam kesedihan dan siapa yang datang DENGAN RELA HATI kepada korang waktu korang kesedihan :) 



waktu aku menages kerana seorang kawan ni , akak aku datang menasihati . dalam banyakbanyak ayat dia , 


SEORANG SAHABAT KARIB BUKAN KERANA KITA KENAL DIA LAMA , TAPI SEORANG SAHABAT KARIB IALAH ORANG YANG SENTIASA BERSAMA KETIKA SUSAH DAN SENANG . 

mean , bukan atas sebab KITA KENAL DIA LAMA , beribu tahun , BERMAKSUD DIA ADALAH SAHABAT KARIB KITA . tapi , atas sebab keikhlasan dia dalam berkawan dengan kita :) 

pernah tak korang menages sebab kawan tinggal kawan , atau kawan benci kawan atau kawan kutuk kawan atau etc yang menyedihkan ? ada ayat berkata : 

Jangan tangisi dia yg telah mengkhianati kita. Bersyukurlah, krna 
Tuhan telah menunjukkan bahwa dia “bukan orang yg tepat bagi 
kita. 
hidup takkan bertemu bahagia sebelum kita diduga oleh NYA . percayalah .. allah itu mahal adil . DIA MAHA PENYAYANG . takkan DIA biarkan hambahambaNya berada dalam kesedihan . bukankah dia akan beri pelangi selepas hujan :) 


satu lagi akunak cakap KITA MUNGKIN TAK PERASAAN THE RIGHT PERSON BERADA DEKAT DENGAN KITA . bila aku menages tempoh hari , ramai yang memujuk . terharu . terima kasih korang . aku sayang korang . big lot to my bestfriend . TRUE BESTFRIEND , RAFIQA :D 




SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...