f SITI CNT LIFE STORY: memories bersama DINAMIK :D type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Monday, February 13, 2012

memories bersama DINAMIK :D

assalammualaikum korang :D
salam perpaduan 1malaysia .sehat rini ? 

perbezaan , dalam hidup ni ADA PERUBAHAN yang MENBEZAKAN kita dengan masa silam kita . yeee , contohnya , dari XTAHU kepada TAHU , dari MALAS kepada RAJIN , dan etc ... 

so , kali ni aku nak cerita pasal kehidupan MENENGAH ATAS AKU DAN MENENGAH BAWAH AKU . aduhaaai , before this , dulu , aku igatkan kehidupan aku yang DULU akan KEKAL . tapi PERBEZAAN LEVEL , membuatkan PERBEZAAN hidup ... !! hehe 



kalau DULU , standard 1 till 6 , aku hapah pon aku XBELAJAR [ tu pasal UPSR dapat 2A je , akakakak aku semua dapat 5A ...] going to SECONDARY , ermm , selain perubahan masa persekolah . subjek ditambah 3 lagi. tapi kalau korang nak tahu masa aku form 1 . AKU XBELAJAR LANGSUNG .. !! masa tuh aku x pentingkan GRED , TEMPATKEDUDUKAN , atau pon , KEMARAHAN MAK AYAH . masatuh mak ayah akupon xda TEKANKAN SANGAT . lagi bertambah keMALASan AKU :D heheh disebabkan kemalasan aku , aku pernah dimalukan aku oleh seorang member ni dengan ayat ni 

KAU NI XSEKOLAH KE HAH ? MASA CIKGU MENGAJAR KAU BUAT APA ? BENDA SENANG PON X TAHU !!
masatuh aku tanya dia pasal  GEO , bila diabalas dengan ungkapan sebegitu , terus aku bla . MALU+SEBAK bertambah bila aku nampak cikgu kiteorg tersengih . TANDANYA DIA BERKATA KUAT !!


tapi bile turn to form 2 , aku berubah bila aku tengok kengkawan aku dapat masuk kelas . masa tuh kan , aku takut turun kelas ,aku x nak nek kelas . sebab aku ingatkan XPENTING  ... !! so , aku bersyukur sangat bile akukekal DINAMIK :D 
tapi AKU SIKIT JELES bila A dapat masuk kelas atas . jeles wooo, so azam aku form 2 adalah MESTI SAMA NGAN A . hahahah , dugaan yang paling berat bagi aku bila A xnak kawan ngan aku bile dapat nek kelas . sedih  , Allah je tahu . dan aku dapat menilai . SEMENJAK DIA NEK KELAS . okeh aku tahu aku ni budak xpandai macam dia . tapi kenapa sampai xnak kawan ngan aku . aku sedih sangat ketika itu . dia mula rapat dengan E . okeh , aku ngan E xda masalah tapi ada satuhari tuh E marahkan aku . 
sebabkan perangai kau A dahxnak kawan ngan kau .. !!
masa tuh aku terpikir , AKU NI TERUK SANGAT KE ? KENAPA ? ya allah , bagi aku lah kan korang , tahun 2010 lah tahun yang banyak dugaan . aku diduga dalam PERSAHABATAN , PERCINTAAN ( :P ) dan KEKELUARGAAN .. !! tahun tuh aku penah kene rotan dengan buluh masa waktu MAHRIB dekat lengan . sampai sekarang bertanda . tapi AKU ADMIT SALAH AKU SEBAB TUH KENE ROTAN . first time in my life , aku kene by my own FATHER . haaa , jangan igat ayah aku x garang walaupon dah tua !!! mak aku pernah campak beg sekolah aku SEMINGGU SEBELUM AKU EXAM SELARAS2 . sedih weyh , sedih sangat time tuh bila mak aku buat macam tuh ... tapi again ,AKU ADMIT KESALAHAN AKU :( 

apa kesalahan itu , biarlah rahsia antara kami sekeluarga . andai korang dah tahu , senyap senyap jee kei . 
akux marah sekalipon kau nak sebarkan dalam majalah sekolah or etc . just , please . AKU X CARI PASAL . JANGAN CARI PASAL .simple kan ...?





so ,masa form 2, aku study kuat2 untuk nek kelas tahundepannya . alhamdulilah ,setiap ujian aku dapat yangterbaik . syukur alhamdulilah :D
KEMARAHAN makayah aku atas kesalahan aku yang lalu pon berkurang bila aku tunjukkan keputusan aku . .. themiddle of year , tibatiba A rapat ngan aku .entah lah , diatetibaaja . xkan pulak aku nak tolakkan . ISLAM SURUH KITA MENDEKATI MEREKA YANG PANDAI kan ? lagipon , A tuh pon manusia . sekaumhawa pulak ngan aku . xkan aku nak pinggirkan dia . kalau bukan aku sapa lagi ?walaupon aku tahu apayg dia buat kat aku satu masa dahulu . so , sejak dahrapat ngan A , kiteorangstudy sama2 , kiteorg rehat sama-sama . ketawa sama-sama dan etc . banyak perubahandia . aku suka :)
kiteorang jugak dapat ANUGERAH KECERMELANGAN SAMA-SAMA , heheheh , alhamdulilah :)




turn to 15 ,igatkan ada pertukaran kelas ,rupanya TAKDA , hurmm , sedih amaat . tapi ITST , aku  dapat member aku balik . jadi , masa form 3 ,segalanya berjalan smoooth walaupon aku x naek kelas . haiish , kalau korang tanya BANYAK BANYAK TAHUN , TAHUN APA PALING AKU SUKA ? aku akan jawap TAHUN 2011 :)
masa tuh aku gembira sangat . kelas aku walaupon ramai cikgu complain itu ini , tapi aku gembira. imean , dalam kelas tuh aku jumpa sara , ain dan etc. aku suka kawan ngan dieorg . mungkin dieorang lemah . tapi DIEORANGLAH KAWAN YANG BOLEH SANGAT DIPERCAYAI , YANGBOLEH JADI TEMAN MENDENGAR TAU :) aku suka menasihati dia dan aku suka sangat mendengar nasihat dia . shira ... tu sorangkawan aku yang sama tinggi dengan aku . eh , ke dia lagitinggi ? bhahahahhah, lupakan :D 
the best is, dia suka melawak dan suka layan aku . walaupon sometime benda tuh xkelakar :D



ting3 , walaupon aku kene duduki exam PMR . tapi aku x stress sangat sebab tiap tiap hari , hati aku hepi :) sayang sangat kawankawan yang aku kenal sejak aku dari DINAMIK <3 

eh lupapulak , masa form 3 aku pernah gaduh dengan lelaki . bhahahahha , ganas x ? heheh , that true ! kalau korang baca postyang lepas mesti korang tahu salah satu pergaduhan aku dengan sorang mamat sikh . haissh , muka comel tapi bergurau xbertempat .



bila masuk form 4 ni , segalanya berubah . kadang kadang aku sedih sebab aku x rasa kegembiraan yang aku rasa dulu ... kengkawan banyak terpisah dek aliran . itu aku x kata apa , masa nak bergurau pun terhad . sebabnya kekadang dieorang free , aku busy . dieorang busy aku free.  jadi macam mana ? aku nak jadimacam dulu . kawankawan aku satu kelas. tapi mustahil bukan ? studysama sama . berlawak sama sama . bila dapat masuk kelas pertamani aku rasa macam janggal sikit. bukan aku xkenal budak budak dalam kelas tuh sejak aku form1 , just kiteorang xpernah pon berbual apatah lagi bergurau bersama . janggal pon ada jugak .maklumlah , aku ni dulu dari kelas bawah.hmmm, ada hikmah disebalik ini semua xgitu ? 





aku harap sangat one day , bile kiteorang dah keje . hehehe , kiteorang hangout samasama . tupon kalau dieorang xbusy jaga anak anak kat umah :p


SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...