f SITI CNT LIFE STORY: MINGGU YANG SEDIH type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Sunday, June 17, 2012

MINGGU YANG SEDIH

Assalammualaikum korang .. selamat pagiii .. sehatkah anda harinie ? jangan lupa makan ubat jika korang sakit sakit .. dan yang penting .. jangan lupa pergi klinik / hospital sejurus rasa badan tuh xsehat tauuu .. 

Memandangkan harini dah masuk hari Isnin .. jadi 'Minggu yang sedih sangat .. ' nie berlaku dalam mingguminggu  lepas .. Minggu lepas minggu dimana semua member rapat kehilangan orang yg tersayang . Aku jga terasa tempiasnya . Sapa xsedih bile orang yg aku kenal jugak malahan ahli keluarga kawan .. 



1- Abang rakan .  

Tak igat hari apa .. tapi peristiwa nie berlaku dalam minggu akhir exam .. 2hari sebelum cuti 2minggu .. Dah 3minggu dah arwah abang  kawan aku pergi .. Igat lagi ,  .. masa break rehat .. aku temankan maliyana ke tandass . ontheway balik ke kelas .. aku ternampak kawan aku nie dipanggil oleh seorang kakak senior . Aku tak tahu kenapa aku rasa macam BERHENTI . aku tengok kawan aku tuh dipanggil dan diberitahu sesuatu SEHINGGA DIA TERTUTUP MULUT (reaksi : xpercaya) .. aku nak pergi kat dia tapi time tuh rehat dah habes , kene ready untuk paper seterusnya ... Dari jauh dengar kakak senior tuh jerit nama kawan aku suh kemaskan barang .. mngkin diaorang kene balik SENTOL secepat yang mungkin .. Keesokkan harinya .. Aku dapat berita yang sedih yang abang member aku tuh meninggal dunia sebab JANGKITAN KUMAN ... sedih sangat untuk dia .. hati nie rasa sebak sangatt .. kasihan sangat untuk kawan aku tu .. Jika aku ditempatnya aku sendiri xboleh untuk continue lagilagi masa exam time tu :'(
Harap dia tabah dengan pemergian arwah abangnya ...




2- Pakcik Jaga sekolah 

2minggu cuti yang lepas . best ? yee , mungkin ada orang yang cuti bergembira .. dengan familyy .. tapi ,, kita xtahu diluar sana ada orang yg menages kan ? abes je cuti sekolah .. kiteorang dapat tahu yang salah seorang pakcik jaga meninggal dunia masa cuti 2 minggu yang lepas ... Arwah meninggal dunia di pondok jaga dan sebab serangan sakit jantung .. Masa hari rabu lepas (12/6/12) ada majlis anugerah kecemerlangan pelajar .. Pagi tu sekolah aku ada buat ramtai majlis .. Semasa kami semua buat ramtai .. ada sorang makcik kerani sekola masuk terus peluk pengetua sambil menages .. Aku yang duduk paling depan sekali , sebak .. dalam hati mungkin makcik nie isteri kepada pakcik yang meninggal dunia tue .. Aku xbeberapa kenal pakcik tu tapi aku kenal dengan makcik tue . dia baik sangat dan yang penting peramah orangnya :'(
Harap dia tabah dengan pemergian arwah suaminya ...



3- 2Orang Nenek kawan .. 

Minggu lepas .. seorang kawan baru je kehilangan nenek dia . Kesian dia . dia xdatang sekolah 3 hari .. Bila dia datang tuisyen Jumaat lepas .. dia ceritakan semua kat aku .. Tengok dia .. aku pon jadi sebak gila ( aku teringatkan arwah makmok . rendu sangat kat arwah .. :') ) kawan ak cerita sambil air mata bertakung sambil hidung selsemaa . aku cakap kat dia . mungkin dia patut rehat .. xperlu datang tuisyen atau sekolah  kalau xbersedia lagi ... Dia rapat ngan arwah nenek dia ... macam aku rpat dengan arwah makmok . Aku pernah rasa kesedihan dia satu ketika dahulu .. rendu sangat sehingga terbawa bawa ke tingkap mimpi .. aku tahu dia masih kesedihana biarpun aku tengok dia ketawa .. dalam kelas tuisyen , kadang kala aku ternampak dia termenung sorang sorang . mesti dia teringatkan arwah nenek :'( 

Salah seorang kawan aku pon baru je kehilangan arwah nenek beberapa hari yang  lepas .. kali ni aku kenal arwah nenek dia . dulu masa aku datang makan tengahari aku singgah rumah kawan sorang tu .. teringat rupa arwah nenek dia ... kawan aku tuh rapat dengan arwah nenek dia .. rapat sangat .. sebab arwah selalu ada kat rumah kawan aku tuh ... hari khamis lepas , aku nampak kelibat kawan aku tuh kat sekolah . tengok rupa dia , pucat sangat .. maksd aku .. muka dia nampak sangat kesedihan tuh terpancar ..  aku sempat jerit nama dia ... dan dia pandang berbalas semyuman . dia ada kata dia nak jumpa aku tapi xsempat nak jugak sebab aritu aku ada program kat pedas .. jadi full day aku xda kat sekolah .. 

Harap diaorang tabah dengan pemergian arwah nendanya ...


nie gambar aku ngan adik bersama dengan arwah makmok .. rendu arwah makmok sangat sangat !!


4- 2orang arwah kawan punya boyfriends ..

Arwah baru je pergi beberapa hari lepas jugakk ... sebab denggi ..  dua dua orang tuh meninggal dunia sebab denggi .. haritu aku tertengok gambar arwah dalam wad . tengok je gambar tuh , aku jadi sebak serta merta .. dengan wayar yang banyak tercucuk sana sini atas katil . sedih sangat .. lepas tuh , aku baca note kat facebook gf arwah .. ayat dia .. ayat diaa sedih sangat sampai berjaya ar kasi aku menages .. aku pernah bersama seorang kawan  
mengalami situasi macam nie .. (kisah seorang arwah kawan) .. aku ada baca status kawan aku tuh .. dia kata , arwah masa tu kritikal sangat .. dia mintak semua orang tolong doakan .. aku yang baca , sebak sangat .. ntah lah , nampak cahaya sayang dia kat arwah .. 

Harap dia tabah dengan pemergian arwah kekasihnya ...



4- AYAH KAWAN . 

igat x cerita kat atas tentang seorang kawan yang baru kehilangan nenek  tuh ? Tiba tiba hari jumaat lepas .. Ayah dia meninggal dunia ... Ayah dia aku kenal . kenal sangat . seorang yang garang . seorang yang sangat tegas terutama untuk kawan aku tuh (sebab dia sornag je perempuan dalam keluarga) malam tuh , aku ada tuisyen bio .. mak kata ada sorang kawan kol nombor mak aku tadi masa aku tengah tuisyen . aku pon xdalah nak gi check nombo tuh .. online je fb ,, zati kasi tahu yang ayah kawan aku tuh meninggal dunia .. TERKEJUT BEROK aku .. aku betulbetul xcaya .. macammm mimpi jea . dengan pantas , aku pinjam handphone ayah .. aku terus kol kawan aku tuh .. 2 kali xberjawap .. kali ketiga , berjwap tapi mak dia yang angkat . dengar je suara mak dia , lemah sangat .. bila kawan aku tuhjawap panggilan aku .. dia terus cerita sambil menages nages kat aku ... till tibe tibe panggilan terputus .. dia mesej dia kata kang dia kol aku .. sementara tunggu dia kol .. kau mesej kat semua kengkawan termasuk cikgu pasal berita nie .. semoga kata xcaya .. dalam pukul 2 pagi dia kol aku .. dia cerita sambil nages nages ... dia kata dia xpercaya yang ayah dia dah tak da .. dia xkuat etc .. TENGAH TENGAH MALAM .. dengar dia menages , aku pon menages sekali .. aku xtahu nak cakap apa .. sedangkan aku pon terkejut sekali .. ayah dia meninggal dunia sebab semput .. kebumi kat johor sebab ayah dia aritu kene masuk hospital johor .. kawan aku cakap , tadi mak dia pengsann ... adek dia demam .. kesian sangat .. kalau boleh aku nak terbang je kat sana dan peluk kawan aku tuh .. dia kata dia nak stay johor seminggu ... mngkin sebab tak bersedia balik rumah sebab kat rumah tuh ada banyak kenangan dia bersama arwah ayah dia . aku kata kat dia 
kau kene kuat , demi mak dan adek adek kauu .. 
Dia kata dia busy sebb ada kenduri tahlil kat sana .. jadi sampai hari nie aku xnak gangu dia .. mungkin dia perlukan masa untk menenagkan diri dia .. 
Harap dia tabah dengan pemergian arwah nenda dan ayahnya .






 seminggu nie ramai sangat orang yang meninggal dunia .. yang penting , orangorang tuh adalah orang sekeliling aku! ..  kadangkadang aku rasa takut ..  aku xtahu samaada aku kuat tidak untuk mengharungi ujian allah yang satu (mati) itu .. aku xtahu kalau aku ada di tempat kengkawan aku tuh .. 


kehadapan semua orang , 
aku mintak maaf andai kata aku pernah / telah / sedang / akan buat salah dan dosa besar mahupun kecil pada korang ...  kematian itu pasti tapi xtahu bila tibanya .. aku minta maaf sangat .. kalau boleh , izinkan aku tahu apa salah aku kepada korang semua . walaupon perit tekak nak telan apa salah aku yang aku xsengaja lakukan .. aku xkesah asalkan aku tahu apa salah dan silap aku :')
aku harap aku dapat tolong kawan kawan aku yang kehilangan orang yang tersayang tuh dari semua segi .. JANGAN SEGAN SILU UNTUK MEMINTA PERTOLONGAN DARI AKU <3 you all need be strong .. 


% sorry sebab xdapat nak kasitahu namanama dan tarikh kematian :)


















SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...