f SITI CNT LIFE STORY: ONE OPEN A TIME :D type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Thursday, June 21, 2012

ONE OPEN A TIME :D

Assalammualaikum semuaaaa~ 
haloooooo . adakah anda semua sehat sehat belaka ? kerja sekolah ADDMATH dah siap ? APA BELOM ? oh myy .. GIVE ME FIVE  !


CEHH , suka eh korang xsiapkan addmath punya kerja ? nati cikgu TINA bising .. sumbat kapas kat telinga tuh banyak banyakk !! hahaha .. 

Harinie aku nak berceloteh mengenai 'ex' tuisyen aku duluu . kesah lama nie(:
Masih segar diingat iniii *renung langit lelama* EH EH , jangan ar pandang langit lelama , nati xbaca pulak blog aku nieee . hishh , hehe

2007 - Tahun LIMA .

Dulu , masa aku belum pindah NEGERI SEMBILAN , aku stay kat ALOR GAJAH , MELAKA . kat sana , zaman kanak kanak kampung aku duluu . best sangatt .. ramai kawan kawan kat sana . apa lah kabor dieorang kat sana ye ? heeee ... 
Sebelum aku pindah NEGERI SEMBILAN , untuk kali pertamanya aku bertuisyen di satu pusat tuisyen kat Alor Gajah .. Tuisyen tuh teratur sangat .. kalau datang kan , mesti pergi kaunter mintak cop (atau , sign kat buku kedatangan pelajar ) dan , yang paling best sebaris ngan pusat tuisyen tuh ada KEDAI MAKAN MAKAN . so , biler waktu rehat aku lari kat situu .. Jika tiap tiap bulan aku datang situ sebab aku memang nak tuisyen ( dan jugak , mak bising ) jadi .. kehadiran aku penuuuh semuanya .. 

sehingga satu hari , 



Aku behenti dari pergi pusat tuisyen tuh lagii . igat lagi ada satu pagi tuh , aku xnak pergi .. sampai aku PURAPURA TIDOR MATI . mak aku ? apalagi , berbebel xhentihenti .. sehingga dia geram .. dia tarik selimut aku .. pastu dia tarik tangan aku .. haha *agak lucu bile kenangkan* tapi still aku xnak bangun . MEMANG SEBULAT SUARA time tuh , MEMANG AKU XNAK PERGI !! abes dah mak aku tarik tarik tangan . dia kol ayah aku pulak .. sekarang giliran ayah pulak bising . ha .. ambek !! lepas mak kol ayah .. mak kol pulak cikgu tuisyen .. heee , mak bukak speaker tauu .. malu ? mahunya tidak ?  aku xigat apa cikgu dan mak cakapkan .. tapi yang aku pasti .. hari seterusnya .. mak dah xbising kenapa aku xdatang tuisyen :) 
aku tahu aku salah sebab menbazirkan waktu dan duit yang mak untuk hantar aku tuisyen . Ntahlah . mungkin sebab masa tu aku BUDAKBUDAKSANGATSANGAT ... jadi ,aku x pikir pasal duit parent yang hantar aku pergi tuisyen ... 

Beberapa tahun selepas tuh , aku dah duduk stay kat Tampin .. baru aku bukak mulut kenapa , aku xnak pergi tuisyen kat situ .. sebab :

Ada satu hari nie .. aku lambat pergi tuisyen .. Aku lambat bangun .. dan yang lebih utama , aku xsarap ..sebab lepas mandi dan bersiap .. terus pergi tuisyen . sampai je kat pusat tuisyen tuh , aku dengar cikgu ( xigat matapelajaran apa ) marah marah .. aku jadi takutt sangat . Apapapon , aku masuk jugak . dia tanya aku dengan nada yang sangat tinggi = tengking 

KENAPA AWAK LAMBAT ?! 
Sebabkan takut , benda betul jadi salah . alihalih aku cakap , 'saya pergi minum kat kedai depan tu , tibatiba adik saya nak tambah . saya kene lah tunggu ' , lepas aku cakap .. dia suruh aku duduk . lalu , aku pon duduk kat tempat yang kosong . beberapa minit kemudian .. TIBA TIBA , ada sorang budak masuk .. kiranya DIA PUN LAMBATLAH KAN ? tapi bila dia masuk , DIA XKENE MARAH LANGSUNG ?!!! cikgu tuh siap semyum lagi kat budak tuh . 



dalam hati aku time tuh , menages ... air muka mesti berubah .. dalam hati berkata (sehingga sekarang)

Kenapa cikgu tuh jadi macam tuh ? dia lambat , aku pon lambat .. apa bezanya .. 

aku bukan nakkan budak tuh kene marah sekali .. TIDAK .. cuba , aku rasa ini TIDAK ADIL . so , sejak dari tu .. aku xpergi dan XNAK lagi pergi tuisyen kat situ .. tapi , bila tiap kali aku turun Alor Gajah , mesti lalu depan tuisyen tuh .. dalam hati , terpikir :
apa khabar agaknya cikgu tuu :) 
PAST IS PAST . benda yg terjadi akan jadi satu kenangan yang akan aku igatii .. aku xberdemdam dengan cikgu tuh .. tapi , cuba .. benda nie macam vedio tape yang asyek ulang dan ulang je . hahahaha ... MEMORIES :D 
so , komekome semua ...
BANGKITlahh apabila  kita telah JATUH sebagaimana ketika kita TERJATUH di dalam lubang longkang .. 


#credit to : CIK DIL and sorry sebab xletak nama pusat tuisyen itu ;)











SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...