f SITI CNT LIFE STORY: disepanjang perjalanan type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Saturday, April 23, 2011

disepanjang perjalanan

assalammualaikum  korang , 
alhamdulilah , bertemu kita lagi dalam blog aku yang x beberapa cantek nih . mesti korang  tertanya2kan Siti Cnt ckp laptop dia rosak n wayar internet xleh guna. sebenarnya , aku kat KL nih n. stay 2 day kat umah along . Tujuan kiteorg dtg Kl sbb nak jaga makmok yang dimasukkan ke hospital kl semalam...........


jom aku cerita SETIAP DETIK PERJALANAN aku ke Kuala Lumpur .

aku dan mak aku pergi naek bas , dari Tampin ke Seremban . agak penad jugak , tapi untuk pengetahuan korang aku tak pernah naek bas luar daripada aktiviti sekolah . haaaa , aku pi sekolah pon nek keta ( bukan aku  xnak naek bas malah aku nak sangatttt tapi mak aku tak bagi ) hari sepatutnya aku sekolah . tapi bile malam semalam aku  dapat taw makmook masuk hospital , mak aku nak pergi sorang-sorang . kesian pulak dia , adek sekolah . kOmfemlah ayah xpergi sbb adek sklh . so , aku ambek keputusaan untuk pergi KL . teman mak aku ..kang apa apa terjadi susa pulak . 

so , sampai seremban . fuhh , perut dah lapar . pilah makan . naseb bek kenyang !! kat perhentian bas seremban . satu je yang membuadkan aku suka dan ternganga biler tandas dia BERSIH !!!! ( walaupun kene bayar 30sen ) . biasanya , kalo tandas2 awam , mesty kotor tapi tidak untuk di sini ^_^


aku ajak mak aku naek bas 2 tingkat . tapi time tuh mak aku dah bertanya pada sorang diber bas bertingkat 1 . katanya bas 2 tingkat tuh bergerak lagi 30 minit . CEH , MACAM MENIPU JE DIA TUH . sedeyh i tahu ? baru nak cipta sejarah naek bas 2 tingkat :((


perjalanan agak jauh jugak . sampai aku tertido tido . HEHEHEHE . sampai pudu raya . aku naek taksi pergi ke HKL . aduh , aku rasa ni pon first time aku tengok orang terlanjang ( lelaki )  SUMPAH !!!! , DIA XPAKAI SELUAR TAPI PENGGANG SELUAR  . aku agak terkejut  jugak . ternampak dia punya .. haii , xyah cakaplah apa yang aku nampak . sendri pikir . MEMALUKAN !



so , pendek cerita aku pon sampai kat hospital . aku tak dapat masuk sebab tak da pas pelawat sampailah pukul 12.30 . haiyaaa , aku pon tunggu lah sorang2 kat bawah . mak aku dah naek pi jumpa makmok . time aku tengah tunggu kat bawah , aku pilah beli majalah UJANG . sambil2 baca , mak , along kol suh aku stay baek2 . jangan pi mana2 , orang jahat banyak . RISAU BEBENOR KOME SEMUA NI . ish3


biler dah pukul 12.30 pm , aku pon naek lah atas . jumpa makmok ....alhamdulilah , makmok  okeh suda . syukur . tq kepada mereka yang mendoakan kesejahteraan nenek aku . ^_^ . 

masa aku jaga makmok , sebelah katil makmok ade seorang akak berumur 29 tahun bernama norhazawati . tangan kaki dia diikat . kata ayahnya , dia terkene buatan orang sebb selalu mengamuk  sorang3 . pihak hospital pun xdapat mengesan penyakit yang dia hidapi , sebb dia normal dan ok . tapi sikap dia yang bila-bila masa boleh mengamuk menyebabkan dia ditahan di wad .

kesiankan ? harini aku dapat tahu dia dah meninggal dunia , innalilah ... marilah kita sedekahkan al fatihah buad arwah . amin , 





SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...