f SITI CNT LIFE STORY: ADU'd dan DUDU'd type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Friday, April 1, 2011

ADU'd dan DUDU'd

assalammualaikum korang , aku ada create sebuah cerita khas untuk korang , CHECK IT OUT , ENJOY~ semoga di ambil iktibarnya ya .


Pagi itu , aku diberi oleh seorang yang aku tak kenali . seorang kanak-kanak dan seorang wanita. aku  dibeli dengan harga 2rm sahaja.Aku mengucapkan SELAMAT TINGGAL kepada keluargaku . Aku sempat memintak maaf kepada ibuku.SELAMAT TINGGAL IBU ~! 




ibu , saya x tahu adasama saya akan ketemui ibu . Jagalah diri ibu , terima kasih sebab lahirkan saya ke Dunia ni . SELAMAT TINGGAL. 


kedua-dua manusia untuk membawa aku pergi dengan pantas. Semasa aku berada di sebuah tempat dimana ade 4 roda , aku bertemu dengan seekor lagi binatang sejenis denganku. aku berkenalan dengannya. Nampaknya dia seperti Jantan.syukur , alhamdulilah , ada juga aku kawan.
haii , 
sapaanku x dijawab malah dia menjenlingku.Aku diam seribu bahasa.Sampai di sebuah rumah yang besar aku tergagam ~! 


**besarnya**

aku dibawa ke sebuah sarang yang agak sempit bersama si jantan tadi.UHH , susa nak berkawan dengannya.ketika itu , keluar seorang kanak-kanak perempuan sambil tersemyum ke arahku.dia menanyakan bahawa apakah namaku dan si jantan itu . kanak-kanak lelaki itu menamakan aku DUDU'd dan si jantann itu ADU'd. sedap nama tuh. aku suka . tapi tidak pada Adu'd . Dia berwajah masam dan diam sahaja.


hari pertama aku dan ADU'd berada di rumah itu , kami diajar mandi. BESTNYA MERASA AIR.suda lama diriku x berada dalam air dan suda lama tidak berenang-renang di dalam air. Sesuda itu aku ditinggalkan sendirian dengan ADU'd yang dari tadi mendiamkan diri.Aku cuba berbual denganny

Dudu'd : Hai awak , bestkan mandi ?
Adu'd : em 
Dudu'd : saya dudu , awak  adu'd kan ? sedap nama awak
Adu'd : namaku buka ADU'D lah .
Dudu'd : ehh , xlah tuan kita dah kasi nama
Adu'd : ko suka ke manusia tuh ? aku x rasa dia akan jaga aku baek-baek.          ntah-ntah ,, aku mati dalam perut mereka
Dudu'd : adu x perlu takut, dudu kan ade ? kita sama-sama ya
Adu'd : terima kasih je lah , aku ole sendiri tanpa kau

aku terdiam . sombongnya dia. ! HUH ~!

lantak kau la Adu'd , bukan hemsem sangat pon. 
Malam tuh , hujan , lebat . aku tidak tido kerana aku risau memikirkan keluarga di sana. apa khabar mereka ? Baru sehari berpisah , masih aku igat lagi peristiwa aku hampir dimakan oleh seekor kucing oren , ibu lah yang mematuknya sehingga kucing itu lari , ibu , Dudu rendu . aku menagis keseorangan di situ . aku rendu sangat dengan ibu . andai ibu ada bersamaku .


tanpa ku sedari , Adu'd sedang memerhatikanku . MALUNYA~ , dia hanya tersemyum. 

''kau tahu dudu , mak ayah dan adek-adek aku  semuanya ditangkap oleh manusia.mereka makan keluarga aku.kau kira beruntunglah ada keluarga yang tak mati depan mata''kata Adu'd

bersambung....


SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...