f SITI CNT LIFE STORY: Miss SALUNET ! 1 , 2 ,and 3 type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Thursday, March 10, 2011

Miss SALUNET ! 1 , 2 ,and 3


assalammualaikum korang .. korang nak taw sape SALUNET ?

SALUNET tuh adlh haiwan perliharaan aku yg PERTAMA ! sebelom comel and terry...
SALUNET adlh sejenis bnatang yg bernama HAMSTER... yaa , hamster ... SA LU NET .. 3 bunyi yang korang bace tuh adelh 3 nama hamster yg telh aku bela...

** mcm ni lah SEBIJIK!**

dipendekkan cerita , perkataan SA , adlh SAKURA . yehh , haiwan peliharaan aku yg pertama... kalo da pertama mestylah YG PLING DISAYANGI kan ? hari 1 ayh aku beli aku happy giler , ai maklumlah , MY FIRST PET ?! tapi kegembiraan aku xlama... sehari selepas aku bela SA .. SA dah mati... GILER XSEDEYH? pagi tuh aku bangun awal .. aku xgosok gigi lagi taw ! bgun je straight to MY SA... tgk2 dia terbring KERAS ? aku time 2 da rsa nak nages sbb aku tgk xgerak2 pon... aku ambik dri sangkar pastu tekan2 perut dia slow .. xgerk .. IT DIED ... nages wey ,aku cerita ni pon aku da rasa sedeyh ... baru sehari aku bela , da mati ????

YA ALLAH !!!

aku lari msuk bilik ... dgn tgn msih ade SA ... aku NAGES LAH GILERH2 ... 

*sape xsedeyh kalo berda di tmpt aku ?*

mak taye kenapa2 , aku ckplah SAKURA dah mati ... mak peluk aku ... aku xtaw nak buad ape... AKU TAK TAHU ?! tpi ape yg berlaku MASA TELAH BERJLN.... xberhenti lgsg... aku xboleh menberhentikan ia.. aku ambik tisu tutup badan SAKURA pastu balut ngan surt khabr pastu tanam tepi rumah ... AKU SORANG ! aku syg SAKURA...

pas aku selesai tanam SAKURA.. aku teringat mlm smlm SAKURA ngan JANET , ha, JANET adlh hamster jugak SAMA ngan SAKURA tpi bdn dia lagi besar dri badan SAKURA... Janet ni BETINA sama ngan SAKURA... malam semlm SAKURA ngan JANET asyik bergaduh je , aku dengar tpi ayh ckp dieorg nak gurau2 .. tapi MUNGKIN sakura MATI sbb CEDERA disebbkan JANET mencakar dia ?... mane tahu ?

bile pikiq bende tuh aku xslhkan JANET sbb JANET jua binatang ... dia bukan ade akal ... hanya ade otak .. cuba kesedehan tuh xkan ilang bile aku pandg JANET... 
hari tuh jugak , ayh aku belikan aku hamster baru ! dan sangkar BARU ! yeaaa !!! tpi percyalah , kasih aku amt lebih pda SAKURA ! dan hamster baruku .. pda mulanya aku nk ltk SAKURA .. tapii aku xnk samakan nama hamster aku yg 1 dan ke-2 ni so , aku ltk LULU ... 

*comel !*

hamster aku kali ni MASIH KECIK , dlm peringkat remaja gitu. !!  sangkar JANET dan LULU berlainan sbb dua2 BETINA ! .. tkut gaduh pulak !

pastu , ayh aku ada belikan sekor lagi binatang ... KUCING !!! ,

aku ksi nama COMEL !! sbb kali 1 aku tgk kucing tuh , dia comelll !!! sgt2 ! , I FALL IN LOVE WITH IT !..~ 
korang nk taw ? LULU , JANET , COMEL diletkkan di dalam 1 tempt YG SAMA !! pdahal comel adlh KUCING and LULU n JANET adlh sejenis tikus .. percyalah , COMEL xmkn pon .. HAHAHA , msa tuh COMEL still baby lahh , cute sgt !

*lupa nk kasi tahu , kucing ni PARSI , kecik dlm gmbr sbb masa ni REMAJA lagi kucing ni , tapi sekarang ? heheh , DEWASA suda taw !*


dah lama2 aku bela 3 ekor binatang ni , tiba2 , JANETpulak lari ?! cam mane dia kuar dari sangkar tah ... tapi JUMPA ... alhamdulilah , menjelajah JANET nih... namun , umo dia xpjg.. aku da lupa sbb ape dia meninggal tapi yg aku igt , aku kebumikan dia sblh tmpt aku kebumikanSAKURA .. kali ni adek aku pulak yang bersedeyh tpi xnages .. aku hanya bersimpati..

so , tggl lah 2 ekor binatang peliharaan aku .. LULU dan COMEL !

cerita pasal LULU , masa tuh aku nak pindh .. mak aku ckp kat rumah baru nati xley bawk binatang.. so, mak aku cdgkan salh satu my pet tuh dijual... pada msa yg sama , ade sorg kakak KEMBAR ni nk beli HAMSTER.... aku pon setujulah wlaupon aku bersedeyh .. kalo korang nak tahu , till now aku xtahu LULU tuh hidup lagi ke x. aku lost contact ngan akak tuh n aku rsa akak tuh da pindah... AKU RENDU KAT LULU... masa aku jual LULU, aku jual 15rm je ngan sangkar dan mknn dia.. sbb akaa2 tuh pye fmili bukannya org yg sng kalo aku jual 50rm... akak2 tu pon da janji yg dia akn kasi nama hamster tuh LULU , aku gmbra sgtt !!! sbb nama LULU tuh xditukaq... skrg aku rsa menyesal pulak jual LULU... namun , that thing has been past.. cant do anything... PASRAH ! 

comel pulak , dia still ngan aku , kalo ade msa aku cerita PANJANG psl dia.. skrg ayh aku suh ttp laptop ... nati kita smbg keh ! PROMISE !









SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...