f SITI CNT LIFE STORY: Glass House- THE GOOD MOTHER type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Friday, March 4, 2011

Glass House- THE GOOD MOTHER


assalammualaikum korang !
arini aku nak share cerita tdi : GLASS HOUSE = THE GOOD MOTHER ....tv2
cerita ni boleh dijdikan motivasi buad semua pihak sebb cerita ni sedikit sbyk ADA KAUT PAUT DGN KES PENDERAAN KANAK2 YG SEMAKIN MEMBIMBANGKAN !


kalau korang dengar tajuk dia mesty korang igat cerita ni psl seorg ibu yang menyayangi ank2nya kan2?
SEBENARNYA X ! 

cerita ini mengisahkan 2 adek beradek yang berstatus ANAK YATIM PIATU , Abby dan Ertan(kalo xsilap aku nama adek dia) Eve dan Romand adelah sepasang suami isteri yang telah kehilangan anaknya,David... anaknya telah meninggal dunia akibat lemas mati di tasik berdekatan ...oleh itu, Eve dan Ramond ni telah mengambil Abby dan Ertan sbgai anak angkt ... mereka hidup MEWAH ! rumah besar ~


TETAPI ,
every part of house BERKUNCI... even , nak keluar rumah pon xboleh ... masa aku tengok tu aku igtkan cerita hantu sbb ade part yg agk pelik dan takut ... so , apabile Abby dan adeknya live at the house , Abby xbeberapa mersa dengan ibu angktnya... malah , dia tak mengaku itu adalh ibu dia... dia berdikap kurang ajq sbb ibunya itu seperti mengongkong dia dan menyembunyikan sesuatu YANG BESAR dri pengetahuannya... sampai one day , Eve suruh Abby basuh pinggan ... ketika dia basuh pinggan , mencari2 pinggan kotor yang berada dlam sinki yang dipenuhi air sabun , tanpa disedari ,  Eve telah meletakkan cawan2 yang pecah didlm takungan air itu dan menyebabkan tangan Abby terluka ketika mencari pinggan2 yang kotor... Eve cuba merawat Abby kerna Eve dahulu adlh jururwt ... (masa ku tgk , aku da ngeri) Eve menjahit bhgian yg tluka dan memberikannya suntikan....Abby tlh pgsn slma 3 hari...setlh sedar , adeknya pulak jauh sakit ... Abby tetiba pikiq MUNGKIN ADEKNYA KERACUNAN MAKANAN ... oleh itu dia telah cuba membwa lari adeknya namun , Eve tlh menangkpnya dan dikurg ke sebuah bilik.... apabila bapa saudaranya dtg menjenguk , dia eve telh menyorokkan adek Abby ... manakala Abby masih dikrg di dalam sbuah bilix .... namun , dia dapt menlarikan dri dengn memecahkan dinding .... abby tlg mencri adeknya,pda ketika itu , adeknya sudah nyawa2 ikan.... dia cuba keluar rumah untuk mendptkan bantuan ... dia dlm bahaya apabila Eve dan suaminya cuba menghalangnya keluar...Eve cuba membunuhnya ... namun tidak berjaya .... bapa saudaranya yang bekerja sbgai polis telah mengesyaki lalu menyerbu rumah itu seorg dri... romand telh menembak isterinya apabila isterinya cuba menbunuh abby dengan PARANG(mungkin salah tembk , sbb time tu aku tgh ttp mata)
bapa saudaranya akhirnya berjaya memberkas Romand dan menyelamatkan Abby ... adeknya Abby akhirnya dibawa ke hosptl ....

** disini , kita dpt tgk Eve cuba menbunuh ank angktnya , bgi  aku , 
-aku xphm cerita ni
-knpa nk adopt kalo hanya nk seksa dieorg ?**

HENTIKAN PENDERAAN KANAK-KANAK

RAISE OUR HAND , STOP CHILD ABUSE NOW !

***aku nak cri gmbr HENTIKAN PENDERAAN KANAK2 pon aku takut tgk gmbr kanak2 yang  teruk didera...MASYAALLAH2 , sorryy lah gmbr xbest sikit .... kang klo aku cri yang best2 , aku xpat tido mlm ni kang !***






SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

0 BERBICARA:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...