f SITI CNT LIFE STORY: perbentangan KIAMAT 1 KEBENARAN type='image/x-icon'/>

DEAR FOLLOWER

Monday, February 7, 2011

perbentangan KIAMAT 1 KEBENARAN

assalammualaikum ,

HAII , ape yg korang pikiq bile terbaca / terdengar o terbayang perkataan KIAMAT ? uhhh , ALLAH HUAKBAR ,

perbentangan a.k.a persentation ,

hari (tadi) kat sekola aku group ke-2 wat perbentangan , spttnya group 1 wat dulu , tapi, dia pye perbentangan xsiap so, my group start 1 ... HUHUHU , berdebar2 ,,, xtkata , tjuk perbentangan aku n group aku (dila n wani) ialah KIAMAT 1 KEBENARAN ... ish2 , tajuk yang BEST bagi aku .

IM TRY DOING THE BEST  !

aku bace 2 perkara  yg terakhir , ish2 aku tersilap sebut YAKJUJ dan MAKJUJ ...  korang taw ? 1 whole class laugh ... sedeyhnye ,, !! tapi, xkan aku nak bla dari kelas cam 2 je .. NO2 !!!

aku teruskan , dan aku pye group dpt habeskan perbentangan tu , ALHAMDULILAH ~

bile aku seat je , aku rasa cam ,''aikkk , cepatnya '' ...
rsa cam baru tdi aku berdebar2 , and sekrg aku dah abes perbentangan ...
cepatnye masa ...

em , jom aku share tanda2 BESAR KIAMAT , smga dpt menginsafi diri kita sekalian yeaa


daripada Huzaifah bin Asid Al-Ghifari ra. berkata:
“Datang kepada kami Rasulullah saw. dan kami pada waktu itu sedang berbincang-bincang. Lalu beliau bersabda: “Apa yang kamu perbincangkan?”. Kami menjawab: “Kami sedang berbincang tentang hari qiamat“. Lalu Nabi saw. bersabda: “Tidak akan terjadi hari qiamat sehingga kamu melihat sebelumnyasepuluh macam tanda-tandanya“. Kemudian beliau menyebutkannya:
    • Asap,
    • Dajjal,
    • Binatang,
    • terbit matahari dari tempat tenggelamnya,
    • turunnya Isa bin Maryam alaihissalam,
    • Yakjuj dan Makjuj,
    • tiga kali gempa bumi, sekali di timur,
    • sekali di barat dan
    • yang ketiga di Semenanjung Arab
    • yang akhir sekali adalah api yang keluar dari arah negeri Yaman yang akan menghalau manusia kepada Padang Mahsyar mereka”.
      (H.R. Muslim)


      ku fa ya kun ... SEKALI ALLAH BERKATA JADILAH , MAKA JADILAH SESUATU ITU DENGAN IZINNYA ...

      sesungguhnya ALLAH MAHA ESA LAGI MAHA BERKUASA ~~


      SILA TINGGALKAN JEJAK ANDA DAN TERIMA KASIH KERANA MENBACA

      0 BERBICARA:

      Post a Comment

      Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...